22 Haziran 2026 Pazartesi
Twitter
Nsosyal
Instagram
AjansHaber Gündem Bakan Çiftçi: “Bizler 1000 yıldır bu topraklarda birbirimizin yarasını sardık”

Bakan Çiftçi: “Bizler 1000 yıldır bu topraklarda birbirimizin yarasını sardık”

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, “Türkiye için azim ve kararlılıkla çalışıyoruz. Bizler 1000 yıldır bu topraklarda birbirimizin yarasını sardık. Yolda kalana yoldaş, garibe umut, yetime kardeş, mazluma sığınak olduk. Sen ben demeden 'biz' dedik. Ayrılığı büyüten sözlerden uzak durduk.” dedi.

Bakan Mustafa Çiftçi, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin Horasan Erenleri Dernekler Federasyonuna bağışladığı arsada inşa edilen Hacıbektaş Horasan Erenleri Dergahı Cemevi Külliyesi'nde düzenlenen Muharrem Ayı Oruç Açma ve Lokma Paylaşımı Programı'na katıldı.

Programda konuşan Çiftçi, Mah-ı Muharrem'in hüzünlü, vakur ve manevi ikliminde, Hakk'a niyetle tutulan oruçları açmak, lokmaları paylaşmak, duaları birleştirmek ve gönülleri aynı muhabbet halkasında buluşturmak üzere bir araya geldiklerini bildirdi.

Muharrem ayının insanın iç alemine döndüğü ve vicdanın derinleştiği müstesna bir vakit olduğunu belirten Bakan Çiftçi, "Kerbela ise asırlardır sönmeyen bir hakikat meşalesi, şehadetin manasının bütün ihtişamıyla tecelli ettiği bir ibret menzilidir. Şehriyar, Kerbela'nın gökleri ve yeri kuşatan hüznünü şu mısralarla dile getirir, 'Hüseyne yerler ağlar gökler ağlar, Betül-i Murteza, Peygember ağlar.' Çünkü Kerbela'nın acısı, bir devrin sınırlarında kalmamış, insanlığın vicdanına kazınmıştır.” dedi.

Kerbela’da yaşananların asırlardır canlılığını koruyan bir hak ve izzet mücadelesi olduğunu vurgulayan Bakan Çiftçi, şu açıklamalarda bulundu:

“Fırat’ın kıyısında susuz bırakılan, iki cihan serveri Efendimiz'in gözünün nuru, cennet gençlerinin efendisi Hazreti Hüseyin efendimiz ve 72 yaranı, asırlardır sönmeyen bir duruşu, tükenmeyen bir izzeti ve hak uğruna ödenen en yüce bedelin şerefini bizlere miras bırakmıştır.”

Hazreti Hüseyin’in yolunun mazlumdan yana durmayı, hakkı üstün tutmayı ve zulme rıza göstermemeyi öğrettiğini ifade eden Bakan Çiftçi, “O gün Kerbela’da bedenler susuz kalmış fakat hakikat susmamıştır. İzzet ve şehadet göklere yükselmiştir. Kerbela'yı anmak, Hazreti Hüseyin'in yolunu anlamaktır. O yol, mazlumun yanında durma yoludur, hakkı üstün tutma yoludur. O yol, insan onurunu koruma, adaleti yaşatma ve zulme rıza göstermeme yoludur." dedi.

Bakan Çiftçi, Anadolu’nun manevi inşasında Horasan erenlerinin taşıdığı yere dikkati çekerek şu ifadelerde bulundu:

"Hazreti Ali efendimizin ilmi ve cesareti, Hazreti Fatıma annemizin iffeti ve merhameti, Hazreti Hasan efendimizin sükuneti ve vakarı, Hazreti Hüseyin efendimizin izzetli direnişi, Ashab-ı Kiram'ın faziletli duruşu, milletimizin ruh köklerinde derin bir yere sahiptir. Anadolu'nun mayası da bu muhabbetle tutulmuştur. Horasan'dan gelen erenler, bu topraklara kılıçtan önce gönül, hükümden önce hikmet, sözden önce edep taşımıştır. Hünkar Hacı Bektaş Veli’nin nefesi, Yunus Emre’nin gönlüyle, Hazreti Mevlana’nın muhabbeti, Pir Sultan’ın sadasıyla, erenlerin çerağı, bu milletin irfanıyla buluşmuştur.”

“Bu aziz vatan aynı bayrağın gölgesinde istikbale yürüyen kardeşlerin yurdudur”

Bakan Çiftçi, Türkiye’nin farklı inanç ve kimlikleriyle ortak kaderde buluşan bir milletin yurdu olduğunu şu ifadelerle dile getirdi:

“Bu sebeple Hacı Bektaş diyarı, gönül terbiyesinin, insan sevgisinin, edebin, erkanın ve kardeşliğin adıdır. Burada yakılan çerağ, asırlardır bu millete yolu, yordamı, merhameti ve muhabbeti göstermektedir. Bu aziz vatan Alevi'siyle, Sünni'siyle, Türk'üyle, Kürt'üyle, Arap'ıyla Çerkez'iyle, aynı gök kubbenin altında kader birliği yapmış büyük bir milletin yurdudur. Aynı acıya gözyaşı döken, aynı duaya amin diyen, aynı bayrağın gölgesinde istikbale yürüyen, aynı vatana muhabbetle bağlı kardeşlerin yurdudur."

“Bizler 1000 yıldır bu topraklarda birbirimizin yarasını sardık”

Devletin kapısının ve gönlünün milletin her bir ferdine açık olduğunu vurgulayan Bakan Çiftçi, "Muhterem Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Türkiye, inanç hürriyetini, kültürel zenginliklerimizi, kardeşlik hukukumuzu ve toplumsal huzurumuzu güçlendiren bir iradeyle yoluna devam etmektedir. Bu topraklarda yaşayan her bir kardeşimizin hakkı, hukuku, inancı, kültürü devletimizin güvencesi altındadır. Devletimizin kapısı da gönlü de milletimizin her bir ferdine her daim açıktır. İnşallah Türkiye Yüzyılı'nı da huzuru büyüterek, güveni tahkim ederek, kardeşliği güçlendirerek, her vatandaşımızın gönlüne dokunarak inşa edeceğiz.” dedi.

İçişleri Bakanlığı olarak vatandaşların huzuru ve güvenliği için görevlerinin başında olduklarını dile getiren Bakan Çiftçi, “Bizler de İçişleri Bakanlığı olarak, sizlerin huzuru ve güvenliği için görevimizin başındayız. Her bir vatandaşımızın inancını özgürce yaşadığı, kendisini güvende hissettiği ve geleceğe umutla baktığı bir Türkiye için azim ve kararlılıkla çalışıyoruz. Bizler 1000 yıldır bu topraklarda birbirimizin yarasını sardık. Yolda kalana yoldaş, garibe umut, yetime kardeş, mazluma sığınak olduk. Sen ben demeden 'biz' dedik. Ayrılığı büyüten sözlerden uzak durduk. Muhabbeti büyüten sofralarda buluştuk. Bu akşam da aynı ruhla cem olduk. Kerbela'nın yasıyla mahzunuz, Hazreti Hüseyin'in hak mücadelesinden aldığımız ilhamla vakuruz. Acımızı paylaşıyor, duamızı çoğaltıyor, kardeşliğimizi geleceğe taşıyoruz." diye konuştu.

Bakan Çiftçi, Türkiye Uzlaşı ve Toplumsal Kalkınma Vakfı'na, bu buluşmaya emek verenlere ve programa katılanlara teşekkür etti.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız