Boğazı 106 metre derinlikten geçeceğiz

20 Aralık'ta açılışı gerçekleşecek olan Avrasya Tüneli'nde sona yaklaşılıyor.

20 Aralık'ta açılışının yapılacağı, Anadolu ve Avrupa yakalarını denizin altından karayolu ile bağlayacak olan Avrasya Tüneli'nde sona yaklaşılıyor. Göztepe-Kazlıçeşme arasında hizmet verecek projenin toplam uzunluğu 14,5 kilometre. Bu uzunluğun 5.4 kilometrelik bölümü İstanbul Boğazı'nın altından 106 metre derinlikten geçiyor.

Tünel inşaatının büyük ölçüde tamamlanmasının ardından bağlantı yollarına hız verilirken, pek çok noktaya Avrasya Tüneli tabelaları konuldu ve açılışa kadar üzerleri kapatıldı. İstanbul trafiğini rahatlatması hedeflenen tünelin inşaatı deniz altından devam ederken, karada da bağlantı yolları hummalı şekilde devam ediyor.

DENİZ TABANINDAN 55 METRE ALTINDA

Proje otomobillerin ve minibüslerin geçeceği 2'şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. Köprünün deniz altındaki en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre olurken, bu noktada tünel deniz tabanın 55 metre altından ilerliyor. Tünel ayrıca Richter ölçeğine göre 9 şiddetinde bir depreme dayanacak güçte yapıldı.

ALT VE ÜST GEÇİTLER İNŞA EDİLİYOR

Tünel inşaatının 22 Ağustos 2016 tarihinde tamamlanmasının ardından bağlantı yolları ve buralarda yapılacak araç ve yayalar için yapılan alt ve üst geçiş çalışmalarına hız verildi. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edildi.

Pek çok noktada çalışmalar sona ererken en büyük kavşaklardan biri olan Yenikapı kavşağında çalışmalar sürüyor. Kaba inşaatları tamamlanan köprü ve alt geçitlerin ince işçiliklerinin yapımına devam ediliyor. Tünelde operasyon merkezi 24 saat boyunca tünelin güvenli çalışması, trafiğin kesintiye uğramadan akması için çalışacak. Her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleri, alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları, anlık bilgi akışı için genel anons sistemi bulunacak.

ZAMANDAN YÜZDE 85 TASARRUF

Ayrıca tünelde her noktasından erişilebilen haberleşme ve ihbar sistemi, tünelin her noktasının 7x24 izlendiği kapalı Devre Televizyon sistemi ve olay algılama sistemleri, yangına dayanıklı yüzey kaplaması, tünelin her noktasından rahatça erişilen özel yangın söndürme sistemleri bulunuyor. 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 ABD dolarlık projeyi tamamlayacak firmalar tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecek. Projenin İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indireceği belirtiliyor.

Tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için 4 Dolar artı KDV, minibüsler için ise 6 dolar artı KDV olacak. Sadece araç geçiş ücreti alınacak olan Avrasya Tüneli'nde yolcular için ödeme yapılmayacak.

Yorumlar