Karakaş, batarya konusunda şöyle konuştu: ''Batarya teknolojisi dediğimizde, bataryayı paketlemek anlaşılmamalıdır. Bataryayı herkes bir şekilde paketlemek zorunda. 400-500 kilogram olan bir paket. Yakınlardan bir yerde üretilmesi lazım. Teknolojiye sahip olmak istiyorsanız; hücresine, hücrenin kimyasına, batarya yönetim sistemine ve ısı yönetim sistemine sahip olmamız gerekiyor. Yolun başından itibaren bu konuyu nasıl çözeriz diye kafa yorduk. Çözümü; dünyanın önde gelen üreticilerden bir tanesiyle iş birliği yaparak ve seri imalatı yaparken onlarla beraber üretime başlayacak şekilde kurgulayarak bulduk.''
''FABRİKADAN FAZLASINI KURUYORUZ"
Fabrikadan fazlasını kuruduklarını dile getiren Karakaş, ''Geldiğimiz noktada sadece üretim değil, stil tasarımı, ürün geliştirimi, prototip test merkezinin bir arada tuttuğumuz, strateji geliştirme ve yönetim merkezinin aynı çatı altında olduğu ve kullanıcı deneyim parkının içinde olduğu bir tesis düşünüyoruz. Bu tesisin Avrupa’nın en temiz tesisi olması konusunda özen gösteriyoruz'' ifadelerini kullandı.
''FONKSİYON TESTLERİMİZE BAŞLADIK"
Mühendislikte hangi aşamada olunduğu konusunda bilgiler veren Karakaş, ''Üç boyutlu modellemelerimizi simülasyonlarımızı ve analizlerimiz tamamladık. Fonksiyon testlerimize başladık. Bunun için Türkiye’de yaptığımız prototipleri de kullanmaya başladık. Bu bize, korona döneminde bize hız kandırdı. Bilgi transferinin oluşmasında bizi destekledi. Yavaş yavaş bu sürecin içerisinde çarpışma testlerimiz ve kış testlerimizle ilerleyeceğiz'' açıklamasında bulundu.
BU YIL 6. KEZ DÜZENLENİYOR
Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Otomotiv Teknoloji Platformu (OTEP) ve Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) tarafından düzenlenen, otomotiv mühendisliği alanında en yeni teknolojilerin ve gelişmelerin mercek altına alındığı Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC) bu yıl altıncı kez düzenleniyor. Organizasyonda bu yıl 'Otomotiv’deki Ezber Bozan Dönüşüm' konusunu ele alıyor.