Made in Turkey kelimesini en çok arayanlar Almanya ve Japonya

Dijital pazarlamanın en önemli platformlarından biri olan SEMrush’ın yaptığı, çeşitli ülkelerde üretimlere gösterilen ilgi araştırmasında “Made in Turkey” kelimesine en yoğun ilgi Türkiye ve Almanya’ dan sonra Japonya’dan geldi.

Dijital pazarlamanın en önemli platformlarından biri olan SEMrush’ın yaptığı, çeşitli ülkelerde üretimlere gösterilen ilgi araştırmasında “Made in Turkey” kelimesine en yoğun ilgi Türkiye ve Almanya’ dan sonra Japonya’dan geldi.

Türkiye’nin hazır giyim, otomotiv ve tekstil gibi çeşitli sektörlerde dünyanın dev kuruluşlarına yaptığı üretimler artarak devam ederken, SEMrush geçtiğimiz 3 yılı kapsayan bir araştırmanın sonuçlarını paylaştı. 50 ülkede “ made in X ” kelimelerine küresel bazda gösterilen ilgi hakkında yapılan araştırma da Türkiye “ Made in Turkey “ kelimesiyle 17. Sırada yer aldı. Bu sonuç Kanada, Kore gibi dünya ekonomisinde söz sahibi birçok ülkenin önünde bir olmasına neden oldu.

Sonuçların en dikkati çeken detayı Japonya’ nın gösterdiği ilgi oranı

Araştırma sonuçlarında en çok dikkatleri çeken sonuç ise “ Made in Turkey “ kelimesine beklendiği gibi, Türkiye ve Almanya’ nın ardından Japonya’ dan büyük bir ilginin gösterilmesi oldu.

2015 yılı Aralık ayı ile 2018 yılı Kasım aylarını kapsayan araştırma sürecinde, 137 Bin arama alan Çin ilk sırada yer alıyor. Türkiye 3.928 arama ortalamasına sahip.

SEMrush Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Kurumsal İletişim Direktörü Adam Zeidan, "Araştırmanın sonuçları bize Türkiye'nin kendi ürünlerine de gösterdiği sadakati ortaya koydu. 'Made in Turkey' ibaresine en fazla ilgi Türkiye ve Almanya'dan olurken, onu Japonya izliyor. Bu da son dönemde Japonların Türk mallarına özel ilgisini gösteriyor. İhracatçıların bu verileri dikkate alarak, potansiyel fırsatları değerlendirebileceğini düşünüyoruz" dedi.

 

Yorumlar