Otobüsler Köprü Atlamaya Başladı

14 Ağustos 1928 gününden itibaren hattın son durağı Eminönü’nden Karaköy’e kadar uzatıldı. Böylece kent tarihinde otobüsler ilk defa köprü atlayarak karşı yakaya, yani Beyoğlu tarafına geçmeye başladılar. Hat aynı zamanda ilk kez kıt’alandırılarak iki farklı ücret bölgesine ayrıldı. Kıt’a değişim noktası olarak Eminönü Yenicami önü durağı kabul edildi. Bilet ücreti Beyazıd-Eminönü ve Eminönü-Karaköy arasında 5’er kuruş, Beyazıd-Karaköy arasında ise 10 kuruş olacak şekilde belirlendi.

Yeni Hattımız: “Taksim-Beşiktaş”

28 Mayıs 1929 sabahından itibaren “Harbiye-Maçka-Beşiktaş” güzergâhında sefere giren Renaultlar’ın ilk hareket noktası 2 yıl sonra Taksim’e kadar uzatıldı. Böylece Pera ile Beşiktaş vapur iskelesinin irtibatı sağlanmış oldu. Hat, Beyoğlu ile Boğaziçi ve Üsküdar vapur seferlerine yolcu getirip götüren pratik bir servis olduğundan halk tarafından kısa zamanda tutuldu. Aynı güzergâh üzerinde birkaç hususi otobüsün de çalıştırılmakta olması, işleticiler arasında rekabetin doğmasını ve buna paralel olarak bilet fiyatlarının nispeten ucuzlamasını da beraberinde getirdi.

10 14
11 14
12 14