Dün Sultanhamam’da Feci Bir Otobüs Kazası Olmuş ve Beş Yaşında Bir Çocuk Parçalanmıştır

“Dün Sultanhamam’da, Macid Mehmet Bey Karakaş mağazasının önünde feci bir otobüs kazası olmuş, 5 yaşında bir çocuk Tramvay Şirketi’nin otobüsü altında ezilerek vefat etmiştir. Vak’a şudur: Cağaloğlu’nda, Mahmud Paşa-yı Veli mahallesinde 375 numerolu hanede oturan tüccar Mehmed Arif Bey’in zevcesi, dün iki çocuğuyla beraber Mahmutpaşa’ya öteberi almaya gitmiştir. Dönüşte Macid Mehmet Karakaş Bey’in mağazasının önünden geçerken caddenin karşı tarafında bir dilenci merhametlerini celbetmiş, annesi 5 yaşındaki Uğur Osman’a 5 guruş vererek ‘Haydi çocuğum, şunu fukaraya veriver’ demiştir.

Uğur hemen karşıya geçmiş, parayı verip dönerken, köşeden Eski Postahane ile Bayazıd arasında işleyen Şirket’in (1) numerolu otobüsü görünmüştür. Önünde küçük bir çocuk gören şoför fren yapmak istemiş ise de, o zamana kadar çocuk tekerleklerin altına girmiştir. Geçmek imkânı bulamamıştır. Zavallı çocuk koca otobüsün altında paramparça olmuş ve hemen vefat etmiştir. Çocuğun ezildiği yerde cadde kandan kıpkırmızı kesilmiştir. Şoför Baki derdest edilmiş, ceset de Eminönü merkezine naklolunmuştur. Vakaya gelen müstantık tahkikat yapmış, vefatı hakkında mahallinde keşif varakası tanzim olunmuştur. Tahkikata devam edilmektedir”. (gazete kaza haberi)

Eminönü’nden hareketle, Mercan yoluyla Bayazıd meydanına çıkmakta olan ilk belediye otobüslerimizden biri.

Otobüsler Köprü Atlamaya Başladı

14 Ağustos 1928 gününden itibaren hattın son durağı Eminönü’nden Karaköy’e kadar uzatıldı. Böylece kent tarihinde otobüsler ilk defa köprü atlayarak karşı yakaya, yani Beyoğlu tarafına geçmeye başladılar. Hat aynı zamanda ilk kez kıt’alandırılarak iki farklı ücret bölgesine ayrıldı. Kıt’a değişim noktası olarak Eminönü Yenicami önü durağı kabul edildi. Bilet ücreti Beyazıd-Eminönü ve Eminönü-Karaköy arasında 5’er kuruş, Beyazıd-Karaköy arasında ise 10 kuruş olacak şekilde belirlendi.

Yeni Hattımız: “Taksim-Beşiktaş”

28 Mayıs 1929 sabahından itibaren “Harbiye-Maçka-Beşiktaş” güzergâhında sefere giren Renaultlar’ın ilk hareket noktası 2 yıl sonra Taksim’e kadar uzatıldı. Böylece Pera ile Beşiktaş vapur iskelesinin irtibatı sağlanmış oldu. Hat, Beyoğlu ile Boğaziçi ve Üsküdar vapur seferlerine yolcu getirip götüren pratik bir servis olduğundan halk tarafından kısa zamanda tutuldu. Aynı güzergâh üzerinde birkaç hususi otobüsün de çalıştırılmakta olması, işleticiler arasında rekabetin doğmasını ve buna paralel olarak bilet fiyatlarının nispeten ucuzlamasını da beraberinde getirdi.

10 14
11 14