Sabit Durak Uygulaması Başladı

Kısa bir süre sonra “Beyazıd-Eminönü” otobüs hattı “Beyazıd-Eminönü-Karaköy-Perşembepazarı-Şişhane-Taksim” şeklinde bir kez daha uzatıldı. Servislerin başlamasıyla birlikte bir yenilik de uygulamaya konuldu: Otobüsler artık istenilen her yerde durmak yerine sarı dikdörtgen levhalarla belirlenen ‘sabit durak yerleri’nde yolcu indirip bindireceklerdi. Servise verilen 4 otobüs, 15 dakikada bir her iki uçtan aynı anda hareket etmekteydi.

İlk Otobüs Kazası

Takvimler 26 Ocak 1928 Perşembe gününü gösterirken, kentte çok üzücü bir gelişme yaşandı ve İstanbul Tramvay İdaresi otobüslerinin ilk kazası meydana geldi. Haber ertesi gün gazetelerde şu cümlelerle haber oldu.

Dün Sultanhamam’da Feci Bir Otobüs Kazası Olmuş ve Beş Yaşında Bir Çocuk Parçalanmıştır

“Dün Sultanhamam’da, Macid Mehmet Bey Karakaş mağazasının önünde feci bir otobüs kazası olmuş, 5 yaşında bir çocuk Tramvay Şirketi’nin otobüsü altında ezilerek vefat etmiştir. Vak’a şudur: Cağaloğlu’nda, Mahmud Paşa-yı Veli mahallesinde 375 numerolu hanede oturan tüccar Mehmed Arif Bey’in zevcesi, dün iki çocuğuyla beraber Mahmutpaşa’ya öteberi almaya gitmiştir. Dönüşte Macid Mehmet Karakaş Bey’in mağazasının önünden geçerken caddenin karşı tarafında bir dilenci merhametlerini celbetmiş, annesi 5 yaşındaki Uğur Osman’a 5 guruş vererek ‘Haydi çocuğum, şunu fukaraya veriver’ demiştir.

Uğur hemen karşıya geçmiş, parayı verip dönerken, köşeden Eski Postahane ile Bayazıd arasında işleyen Şirket’in (1) numerolu otobüsü görünmüştür. Önünde küçük bir çocuk gören şoför fren yapmak istemiş ise de, o zamana kadar çocuk tekerleklerin altına girmiştir. Geçmek imkânı bulamamıştır. Zavallı çocuk koca otobüsün altında paramparça olmuş ve hemen vefat etmiştir. Çocuğun ezildiği yerde cadde kandan kıpkırmızı kesilmiştir. Şoför Baki derdest edilmiş, ceset de Eminönü merkezine naklolunmuştur. Vakaya gelen müstantık tahkikat yapmış, vefatı hakkında mahallinde keşif varakası tanzim olunmuştur. Tahkikata devam edilmektedir”. (gazete kaza haberi)

Eminönü’nden hareketle, Mercan yoluyla Bayazıd meydanına çıkmakta olan ilk belediye otobüslerimizden biri.

Otobüsler Köprü Atlamaya Başladı

14 Ağustos 1928 gününden itibaren hattın son durağı Eminönü’nden Karaköy’e kadar uzatıldı. Böylece kent tarihinde otobüsler ilk defa köprü atlayarak karşı yakaya, yani Beyoğlu tarafına geçmeye başladılar. Hat aynı zamanda ilk kez kıt’alandırılarak iki farklı ücret bölgesine ayrıldı. Kıt’a değişim noktası olarak Eminönü Yenicami önü durağı kabul edildi. Bilet ücreti Beyazıd-Eminönü ve Eminönü-Karaköy arasında 5’er kuruş, Beyazıd-Karaköy arasında ise 10 kuruş olacak şekilde belirlendi.