İstanbullulara önemli uyarı: 3. köprü açıldı ancak...

İstanbul Boğazı’nın 3. köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 26 Ağustos’taki açılışla hizmete girdi. İstanbulluların köprüden beklentisi büyük ama kendilerine düşen bir görev de var…

Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 26 Ağustos’ta hizmete girdi. İlk iki gün köprüde ‘ilgi’ trafiği vardı. Vatandaşlar fotoğraflarla ilk geçiş anlarını ölümsüzleştirmek istedi, köprünün ücretsiz oluşu da yoğunluğu artıran etkenlerdendi.

İstanbul’un iç trafiği açısından büyük umutların bağlandığı köprü, ağır vasıta araçların ve şehirlerarası yolcu otobüslerinin de üzerinden geçecek olmasıyla özellikle 1 ve 2. köprüye büyük bir nefes aldıracak. Kısa vadede ise İstanbul’un genel trafiğine etkisinin çok büyük olması beklenmiyor. Bunun için devam eden raylı sistem projeler işaret ediliyor. Ayrıca, köprünün ardından Kuzey Marmara Otoyolu’nun bağlantı yollarının da tamamlanması bekleniyor.

Köprünün açılışının ardından İstanbul trafiğine ilişkin beklentiyi AjansHaber’e değerlendiren AK Parti Erzurum Milletvekili ve  Meclis Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Sözcüsü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, en büyük faydanın raylı sistemin devreye girmesi ile başlayacağını söyledi.

İSTANBULLULARA ÖNEMLİ ÇAĞRI

İstanbullulara bir çağrıda bulunan Ilıcalı, “Alternatifin iyi kullanılması için mobil uygulamaların iyi kullanılması lazım. İBB Cep Trafik’ten bakılacak ve alternatifler bu şekilde değerlendirilecek. Bu çok önemli.” diye konuştu.

Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, AjansHaber’e şu değerlendirmelerde bulundu:

“HER NOKTAYA AYNI RAHATLIK GETİRMEYECEK”

Yavuz Sultan Selim Köprüsü İstanbul’un ulaşımında trafik sorununun çözülmesine büyük katkı sağlayacak ama tamamını düşündüğümüzde, 5000 kilometrekarelik bir İstanbul, 4000 kilometrekaresinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin sorumlu olduğu bir şehir olarak her noktaya aynı rahatlığı getirmeyecek.

“EN BÜYÜK FAYDA RAYLI SİSTEMLE SAĞLANACAK”

Köprü, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki trafik yükünün azaltılmasında büyük katkı sağlayacak. Ağır taşıtların belli bir saat geçmesinin dezavantajı ortadan kalkmış olacak, 24 saat ağır taşıtlar geçebilecek azalan yük de 1. ve 2. köprüde rahatlamaya neden olacak. 3. köprünün en büyük faydası ortasından geçen raylı sistem hizmete girdiğinde görülecek. Hem yolcu hem yük trenleri geçebilecek. 160 km/saatte trenler geçecek. Marmaray’ın da eksik kapasitesi tamamlanmış olacak. Metrolara entegre olacak, ulusal trenlere hizmet edecek, uluslararası trenlere hizmet edecek. Bu büyük bir fayda sağlayacak.

“200 KİLOMETRELİK BİR YOL EKLENMİŞ OLDU”

Köprüye bağlı olarak 95 kilometre yol açtık, 4 gidiş 4 geliş olmak üzere, bunu 2 şerit olarak düşünürsek 200 kilometrelik bir yol da İstanbul’un hizmetine verilmiş oldu. Bunun katkısı da sadece köprü geçişleri değil, genel olarak İstanbul için görülecek.

İSTANBULLULARA ÇOK ÖNEMLİ UYARI!

İstanbullular için çok önemli olduğunu düşündüğüm bir hususu söylemek isterim; alternatifin iyi kullanılması için mobil uygulamaların iyi kullanılması lazım. İBB Cep Trafik’ten bakılacak ve alternatifler bu şekilde değerlendirilecek. Bu çok önemli. Büyük bir ihtimalle ilk geçişler ücretsiz olduğu için yoğun ama ileride hep yeşil olduğunu görecekler yoğunluğun. Vatandaşlar da bunu takip etmeli. Tercihlerinde mutlaka mobil uygulama kullanmaları lazım. Yaptığımız kapsamlı ankette insanların bunu kullanmadıkları görülüyor, yüzde 20’nin de tercihini değiştirmediği görülüyor.

İSTANBUL’ A GİRMEDEN KESİNTİSİZ YOLCULUK

2 sene sonra Kuzey Marmara Otoyolu tamamen açılmış olacak. Şu anda Ümraniye’den Odayeri’ne kadar açmış olduk, bağlantı yolları gelecek. Akyazı ile Ümraniye arasında,  Odayeri’nden Kınalı’ya, Tekirdağ’a… Buralar da açıldığında 250 kilometre ilave otoyolu daha olacak ve kesintisiz İstanbul’a girmeden bu ulaşım sağlanmış olacak.

“KUZEY MARMARA OTOYOLU İLE KARIŞIKLIK KALMAYACAK”

Şu andaki noktalardan çıkıldığına karışıklıklar olabilecek. Gişelerden girerken bu da Kuzey Marmara Otoyolu’nun tamamlanması ile ortadan kalkacak. İBB’nin hedeflediği 800 kilometrelik bir raylı sistem var, bunlar da tamamlandığında İstanbul’un ulaşımı katlanabilir bir hale gelecek. Ulaşımda trafik sorunu dünyanın hiçbir yerinde tam olarak çözülememiştir. Bu katlanabilir hale getirilmelidir. Katlanabilir trafik de ortalama 35-40 kilometre/saat, ki bu şekilde katlanabilir olsun. Bunu metroda, metrobüste sağlıyoruz. Biz bu sistemleri yaptıkça ticari hızımız yükselecek ve katlanabilirlik artacak.

“ZİRVE SAATLERDE ZAMANDAN KAZANÇ 2 SAAT”

Köprü olmadan önceki haliyle 1 ve 2. köprü ve bağlantı yollarında zirve saatlerde hızlarımız 15 kilometre/saatin altına düşüyor. Zirve saatlerde zamandan kazanç 2 saat olacak. Ulaşımda en önemli unsur da zamandır. Bunun yıllık İstanbul’a getirisi de 5 milyar lira.

“YOLCU OTOBÜSLERİNİN GÜZERGAHI DA YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ OLACAK”

Yolcu otobüsleri Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanacaklar. Ben onların İstanbul Ticaret Odası’nda gerçekleşen toplantısına katıldım. Onlar da yanlış hesap yapıyorlar. Yolun çok arttığını, maliyetin arttığını söylüyorlar. Kesinlikle böyle bir durum olmayacak. 2 saatlik zaman kazançları olacak. Hem zamandan hem akaryakıttan kazanacaklar. Otobüs şoförlerinin çalışma saatleri bakımından da yaralı olacak zaten İstanbul’dan çıkana kadar 3 saatleri gidiyor. İstanbul ileride bu yollar göre dizayn edilecek, cep otogarları söz konusu. Bu manada ilişkilendirilecek yeni planlamalar olacak.

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.

Yorumlar