İBB'den trafiği yüzde 30 azaltacak proje

İstanbul’da hızlanan kentleşme süreci beraberinde bir takım problemleri de getiriyor. Bunlardan biri şüphesiz trafik sorunu. Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, ‘İstanbul’un trafik sorunu nasıl çözülecek’ sorusunu AjansHaber’e yanıtladı.

İstanbul’da son yıllarda hızlanan kentleşme beraberinde bir takım dezavantajları da arkasından getirdi. Bu sorunların başında ise Trafik problemi yer alıyor. Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölümü Kurucu Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, İstanbul’un trafik sorunun çözümüne ilişkin kısa vadede projelerinin işleme geçmesi gerektiğini vurgulayarak, “Trafik sorunun önüne geçmek için ise belli caydırıcı kısıtlamalar getirmek yerine kullanıcıların da memnun edecek çalışmalar yapılması gerekiyor. Araç kullanıcılarının cazip bir şekilde kullandıkları araçları paylaşması gerekiyor. Trafik sorunun çözümünü net bir şekilde düşürmemiz buna bağlıdır. İstanbul karayollarındaki bu otomobil artışının önüne kullanıcıları minimize ederek gerçekleştirmemiz mümkün. Bu da gönüllülük esasına dayanmalıdır” dedi.

Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölümü Kurucu Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, , ‘İstanbul’un trafik sorunu nasıl çözülecek’ sorusunu AjansHaber’e cevapladı:

“İSTANBUL’DA RAYLI SİSTEM HENÜZ YETERLİ DEĞİL”

Bugün İstanbul’daki en önemli sorun ulaşım. AK Parti iktidarı ulaşıma yönelik ciddi çalışmalar ve projeler ortaya koydu. Ancak gerekli raylı sistem alt yapısı henüz İstanbul’da tam olarak gerçekleştirilemedi. Şuan da 145 kilometre bir ray sistemi İstanbul’da var. Sorunun çözümünde ise merkezi idarenin belediyelerin elini kuvvetlendirmesi gerekiyor. Ulaşıma yönelik çalışmalar daha kurumsal bir hale getirilip yasada yer etmesi gerekir.

“İSTANBUL’DAKİ ARAÇ KULLANIM ARTŞININ ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN…”

Kısa vadede trafik sorunun çözülmesi gerekiyor. Trafik sorunun önüne geçmek için ise belli caydırıcı kısıtlamalar getirmek yerine kullanıcıların da memnun edecek çalışmalar yapılması gerekiyor. Araç kullanıcılarının cazip bir şekilde kullandıkları araçları paylaşması gerekiyor. Trafik sorunun çözümünü net bir şekilde düşürmemiz buna bağlıdır. İstanbul karayollarındaki bu otomobil artışının önüne kullanıcıları minimize ederek gerçekleştirmemiz mümkün. Bu da gönüllülük esasına dayanmalıdır.

“ARAÇ SAHİPLERİ BİRBİRLERİ İLE ARAÇLARINI PAYLAŞMALIDIR”

Araç sahipleri birbirleri ile araçlarını paylaşmalıdır. Araç paylaşımının gerçekleşme şekli ise aynı güzergâha gidecek kişilerin olabildiğince az araç sayısıyla gitmek istedikleri bölgeye intikal etme niteliği taşıyor. Bir mobil uygulamayla ve gerekli güvenlik tedbirlerini de alarak gerçekleşmesi amacı içerisindeyiz. Dünyada uygulamaları var. Bütün altyapıları oluşturarak bu projeyi Kadir Topbaş’a sunmayı planlıyoruz. Bu projeyi uygulamaya sokarsak trafikte yüzde 30’luk bir boş alan kazanımını sağlayacağız.

“İSTANBUL HALKININ DENİZ ULAŞMINI KULLANMAMASININ SEBEBİ…”

Deniz ulaşımına baktığımızda ise gerçekten ulaşım oranı halkımız tarafından çok az. Deniz ulaşımının İstanbul’da yüzde 2’lik bir payı var. Bugün denizi halkımızın az kullanmasının sebepleri var.  Öncelikle deniz filosu yaşlı. Manevra kabiliyeti zayıf. Hava şartlarına bağlı olarak ulaşım araçları birtakım olumsuzluklar yaşayabiliyor. Entegrasyonu güçlü değil. Bir takım teknik ve idari düzenlemelerle bunun da önüne geçmeyi planlıyoruz. 

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.


Yorumlar