Bir günlük kaybın bile bedeli büyük
3. Köprüden sonra 3.Havalimanı için Danıştay tarafından ‘durdurma’ kararı alındı. Mega projelerde yargı tarafından art arda alınan ‘durdurma’ kararları ekonomiye de büyük darbe indiriyor.
RECEP DEMİRCAN
7 Haziran seçimlerinin hemen ardından Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlayacak ‘mega projeler’ için art arda durdurma kararları geldi. Dünya havayollarının da büyük bir ilgiyle beklediği İstanbul’daKİ 3. Havalimanı projesi de yargı kararıyla durdurulan projeler arasında yer aldı. Danıştay’ın projelye ilişkin kararını değerlendiren İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, havalimanı inşaatının uzadığı her yıl başına İstanbul 6 milyar TL zarara uğradığını söyledi.
3. Havalimanı inşaatı Danıştay kararıyla durduruldu. 120 bin kişiye istihdam sağlayan, aileleriyle birlikte yaklaşık 500 bin kişiye ekmek kapısı olan 32 milyar euroluk dev projede kaybedilen her gün büyük zararları da beraberinde getiriyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Danıştay’ın Türkiye’nin dev projelerinden olan 3. Havalimanı projesi için verdiği durdurma kararını AjansHaber’e değerlendirdi
“BU İTİRAZ KAPSAMINDA ARA KARARDIR”
Alınan kararı değerlendiren Ilıcalı, “Alınan karar nihai değildir. Proje ile ilgili bakanlık ise Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’dır . Bakanlık gerekçeleri inceler ve itirazını yapar. İtirazlara göre karar yeniden gözden geçirilir. Sonucunda en son karar verilir. Verilmiş olan karar yapılan itiraz üzerine ara karardır.” diye konuştu.
“İŞİN SAHİBİ DEVLET”
Projenin hukuksal boyutundan bahseden Ilıcalı, “Şirketler devlet adına işi yürütüyorlar. İşin sahibi devlettir. Kamulaştırma işlemleri devlet tarafından yürütülmektedir. Yap-işlet-devret modeli modeliyle de firmalar tarafından yapılır. Hukuksal olarak kamusallaştırma açısından bir unsur var. Yargıya saygımız sonsuz ve yargının bağımsız karar vermesi milletimizin temennisidir. Bu projenin ülke menfaati olarak çok önemli olduğunu belirtmek isterim. Ülkemizin menfaati, bölgesel güç ve 2023 hedeflerini tamamlama açısından önemli. Ülkemizin menfaatleri düşünülerek gerekli hukuki alt yapısına bağlı olarak yargının en doğru kararı vermesi gerekir” şeklinde konuştu.
“YARGI KARARLARI İŞİN UZAMASINI SAĞLIYOR”
Durdurma kararının ‘Ara karar’ olduğunun altını çizen Ilıcalı, şöyle konuştu:
“Havalimanın da çalışan kişi sayısını net rakamsal olarak ifade edemiyorum. Ama binlerin çalıştığını söyleyebilirim. İşlerin şuan durdurulması işin son noktası değil. İşlemler devam ediyor. İşçiler açısından sıkıntı yoktur. Sadece bu kararlar işin uzamasını sağlıyor. Havalimanı ne kadar sürede yapılırsa o kadar iyi. İstanbul’un sorunu trafik yoğunluğudur. Havalimanı yapıldığı zaman 4 geliş ve 4 gidiş şerit oluşacak. Ne kadar erken olsa o kadar iyi.
“EKONOMİK VE İNSANİ AÇIDAN ÖNEMLİ KAYIPLAR”
Trafik sıkışıklığının sadece İstanbul’daki 1 yıllık bedeli 6 milyar TL’dir. Havalimanı erken bitse biz 6 milyar TL’yi trafik sıkışıklığından kazanıyoruz. Projelerin gerçekleştirilmesi ekonomik kayıplar açısından ve insanlarımızın konforlu yolculukları açısından önemli kayıplar.
“VERİLEN FARKLI KARARLAR KARIŞIKLIK YARATIYOR”
“Yargı bağımsız hareket edip, kararları inceleyip, karaları vermesi lazım. Başka yargıda kararı inceleyip yanlış dediği zaman olay oluyor. Ülkemizin menfaati her şeyin başında gelir. Yargı, yasama, yürütme buna göre hareket etmesi lazım. Bu günümüzdeki ülkenin kaybıdır. Havalimanının yapılmasıyla ağırlık merkezinin yeri değişiyor. Batı’dan Doğu’ya seferler İstanbul üzerinden yapılacak.”
KOTİL: 3. HAVALİMANININ OLMAMASINI HAYAL ETMEK BİLE MÜMKÜN DEĞİL
THY Genel Müdürü Temel Kotil de alınan kararla ilgili şunları söyledi: 3. Havalimanı ÇED raporunun iptalini az önce gazeteden okudum. Bu THY'nin hedeflerini inşallah etkilemez. Sonuçta bir rapordur, üzerinde yeniden çalışılarak halledilebilir. Singapur ulaştırma bakanı 3. Havalimanını çok merak ediyor. Dünyanın gözü İstanbul'un üzerinde. 3. Havalimanı, İstanbul'u dünyanın merkezi haline getirecek. Atatürk Havalimanı yolcu sayısında Avrupa'da ikinciliğe oynuyor. Bu yıl sonu itibariyle Frankfurt ve Paris'i geride bırakacak. Bu durumda 3. Havalimanının olmamasını hayal etmek bile mümkün değil. ÇED raporunun iptali geçicidir. Bunun kısa sürede aşılacağını inanıyorum. Çünkü 3. Havalimanı, Türkiye için düşündüğümüzden çok daha önemli. Tüm dünya bunun farkında.
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.
7 Haziran seçimlerinin hemen ardından Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlayacak ‘mega projeler’ için art arda durdurma kararları geldi. Dünya havayollarının da büyük bir ilgiyle beklediği İstanbul’daKİ 3. Havalimanı projesi de yargı kararıyla durdurulan projeler arasında yer aldı. Danıştay’ın projelye ilişkin kararını değerlendiren İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, havalimanı inşaatının uzadığı her yıl başına İstanbul 6 milyar TL zarara uğradığını söyledi.
3. Havalimanı inşaatı Danıştay kararıyla durduruldu. 120 bin kişiye istihdam sağlayan, aileleriyle birlikte yaklaşık 500 bin kişiye ekmek kapısı olan 32 milyar euroluk dev projede kaybedilen her gün büyük zararları da beraberinde getiriyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Danıştay’ın Türkiye’nin dev projelerinden olan 3. Havalimanı projesi için verdiği durdurma kararını AjansHaber’e değerlendirdi
“BU İTİRAZ KAPSAMINDA ARA KARARDIR”
Alınan kararı değerlendiren Ilıcalı, “Alınan karar nihai değildir. Proje ile ilgili bakanlık ise Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’dır . Bakanlık gerekçeleri inceler ve itirazını yapar. İtirazlara göre karar yeniden gözden geçirilir. Sonucunda en son karar verilir. Verilmiş olan karar yapılan itiraz üzerine ara karardır.” diye konuştu.
“İŞİN SAHİBİ DEVLET”
Projenin hukuksal boyutundan bahseden Ilıcalı, “Şirketler devlet adına işi yürütüyorlar. İşin sahibi devlettir. Kamulaştırma işlemleri devlet tarafından yürütülmektedir. Yap-işlet-devret modeli modeliyle de firmalar tarafından yapılır. Hukuksal olarak kamusallaştırma açısından bir unsur var. Yargıya saygımız sonsuz ve yargının bağımsız karar vermesi milletimizin temennisidir. Bu projenin ülke menfaati olarak çok önemli olduğunu belirtmek isterim. Ülkemizin menfaati, bölgesel güç ve 2023 hedeflerini tamamlama açısından önemli. Ülkemizin menfaatleri düşünülerek gerekli hukuki alt yapısına bağlı olarak yargının en doğru kararı vermesi gerekir” şeklinde konuştu.
“YARGI KARARLARI İŞİN UZAMASINI SAĞLIYOR”
Durdurma kararının ‘Ara karar’ olduğunun altını çizen Ilıcalı, şöyle konuştu:
“Havalimanın da çalışan kişi sayısını net rakamsal olarak ifade edemiyorum. Ama binlerin çalıştığını söyleyebilirim. İşlerin şuan durdurulması işin son noktası değil. İşlemler devam ediyor. İşçiler açısından sıkıntı yoktur. Sadece bu kararlar işin uzamasını sağlıyor. Havalimanı ne kadar sürede yapılırsa o kadar iyi. İstanbul’un sorunu trafik yoğunluğudur. Havalimanı yapıldığı zaman 4 geliş ve 4 gidiş şerit oluşacak. Ne kadar erken olsa o kadar iyi.
“EKONOMİK VE İNSANİ AÇIDAN ÖNEMLİ KAYIPLAR”
Trafik sıkışıklığının sadece İstanbul’daki 1 yıllık bedeli 6 milyar TL’dir. Havalimanı erken bitse biz 6 milyar TL’yi trafik sıkışıklığından kazanıyoruz. Projelerin gerçekleştirilmesi ekonomik kayıplar açısından ve insanlarımızın konforlu yolculukları açısından önemli kayıplar.
“VERİLEN FARKLI KARARLAR KARIŞIKLIK YARATIYOR”
“Yargı bağımsız hareket edip, kararları inceleyip, karaları vermesi lazım. Başka yargıda kararı inceleyip yanlış dediği zaman olay oluyor. Ülkemizin menfaati her şeyin başında gelir. Yargı, yasama, yürütme buna göre hareket etmesi lazım. Bu günümüzdeki ülkenin kaybıdır. Havalimanının yapılmasıyla ağırlık merkezinin yeri değişiyor. Batı’dan Doğu’ya seferler İstanbul üzerinden yapılacak.”
KOTİL: 3. HAVALİMANININ OLMAMASINI HAYAL ETMEK BİLE MÜMKÜN DEĞİL
THY Genel Müdürü Temel Kotil de alınan kararla ilgili şunları söyledi: 3. Havalimanı ÇED raporunun iptalini az önce gazeteden okudum. Bu THY'nin hedeflerini inşallah etkilemez. Sonuçta bir rapordur, üzerinde yeniden çalışılarak halledilebilir. Singapur ulaştırma bakanı 3. Havalimanını çok merak ediyor. Dünyanın gözü İstanbul'un üzerinde. 3. Havalimanı, İstanbul'u dünyanın merkezi haline getirecek. Atatürk Havalimanı yolcu sayısında Avrupa'da ikinciliğe oynuyor. Bu yıl sonu itibariyle Frankfurt ve Paris'i geride bırakacak. Bu durumda 3. Havalimanının olmamasını hayal etmek bile mümkün değil. ÇED raporunun iptali geçicidir. Bunun kısa sürede aşılacağını inanıyorum. Çünkü 3. Havalimanı, Türkiye için düşündüğümüzden çok daha önemli. Tüm dünya bunun farkında.
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.
Yorumlar