Oruç Diyeti

Oruç diyeti bilgileri

Oruç Diyeti - Sayfa 1
Gün geçmiyor ki yeni bir beslenme biçimi daha karşımıza çıkmasın. O lahana diyetleri, simit diyetleri çok eskide kaldı artık. İyi de oldu hani. Şimdi daha sağlıklı gıdalarla, daha bilinçli diyetler yapıyoruz. Böylece hem kaslarımızı hem de sağlığımızı koruyor. Yeni dedik ama çok da yeni değil. Sadece gündemimize tekrar girdi: Aralıklı oruç, yani intermittent fasting (IF). Bu diyette amaç kilo kaybetmek elbette ama kilo kaybederken kaslardan ödün vermeden yağ yakmak, şeker depolamayı önlemek ve sağlıklı gıdalar tüketerek egzersiz yapmak. Kulağa ne tatlı geliyor değil mi? Gelin detaylara birlikte bakalım o zaman.
1 8
Oruç Diyeti - Sayfa 2
Başlıyoruz: IF (Intermittent fasting - Aralıklı oruç) diyeti nedir?
2 8
Oruç Diyeti - Sayfa 3
Aralıklı oruç, aslında hiç de yeni bir kavram değil. Tarihi 1945'lere kadar uzanıyor. Son yıllarda ise tekrar popüler oldu. Şimdi ise hem sağlıklı beslenmek hem de enerji için yağ yakarak kilo vermek isteyenlerin tercih ettiği beslenme biçimlerinden biri. Vücut, şekeri glikojen olarak vücutta saklar. Bu glikojenler ise 8 ila 12 saat içerisinde yakılır. Ancak sık yemek yiyenler vücuda devamlı olarak glikojen depolayacakları için glikojen rezervi hiç tükenmez ve vücut enerji için yağ yakmayı neredeyse unuturken sadece glikojen yakmaya çalışır. İşte aralıklı oruç, bunun önüne geçer ve vücudun, enerji için yağ yakmasını sağlar. Böylece kilo kaybı gerçekleşir ve istenen kiloya aralıklı oruçla ulaşılır.
3 8
Oruç Diyeti - Sayfa 4
Hangisini alırsınız: Aralıklı oruç nasıl yapılır? Aralıklı orucun ilk ve en önemli şartı en az 8 saat aç kalmaktır. Buradan hareketle farklı aralıklı oruç diyet türleri mevcut. Tabii çok önemli bir noktanın altını çizmek lazım: Açlık, kimi rahatsızlıklara neden olabildiği gibi, bazı rahatsızlıklar için de tehlikeli olabilir. Bu açıdan uygulama için mutlaka bir uzman onayı almanızı tavsiye ederiz. Şimdi gelin türlere birlikte bakalım. Aralıklı beslenme: Gün içerisinde aralar belirlenir ve beslenme sadece o saatler arasında gerçekleşir. Örneğin 4 ya da 6 saat olmak üzere aralar belirlenir. Toplam yemek yeme süresi ise 8 saattir. Yani günün 16 saati aç geçirilir. Günde tek öğün beslenme (24 saat açlık): Bu tipte ise normalde 3 öğün olan beslenme tek öğüne indirilir. Diyelim ki bunu denemeye karar verdiniz. İki öğün atlıyorsunuz. Şöyle yapıyoruz: Yarın ilk gün normal besleniyorsunuz. En son gece 21:00'de mi yediniz? Son öğünü de tükettikten sonra ertesi gün 21:00'e kadar hiçbir şey yemiyorsunuz. Saat 21:00'de tek öğün beslenip günü tamamlıyorsunuz. Bu noktada aklınıza "Peki ben o zaman istediğim kadar yiyebiliyor muyum?" sorusu gelebilir. Evet, karbonhidrat da tüketebilirsiniz bu öğünlerde, protein de. Makarna yiyebilirsiniz mesela.
4 8