Mustafa Ilıcalı: '776' için hepimizin lobi oluşturması lazım

İstanbul trafiği özellikle son aylarla birlikte normalin üzerinde bir yoğunlukla seyrediyor. Bu da sürücüler açısından ve günlük yaşam açısından büyük sorunlara ve maddi kayıplara neden oluyor.

İstanbul’un en büyük günlük yaşam sorunlarından olan trafikte çok sıkışık günler yaşıyoruz. Son 2 aydır özellikle köprü giriş çıkışları olmak üzere çok sıkışık trafik, sürücüleri adeta çileden çıkarıyor. En ufak bir kazada ise anayollar dâhil olmak üzere büyük kuyruklar oluşuyor ve bu maddi ve manevi zarar olarak geri dönüyor.

Bu alanda yapılan son çalışmada İstanbul trafiğinin 1 yıllık zararının 6 milyar TL olduğu da İBB Trafik Başkan Danışmanı Mustafa Ilıcalı tarafından ortaya koyuldu.

Trafik konusunda uzman olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, yaşanan yoğunluğu ve yapılabilecekleri AjansHaber’e değerlendirdi.



“YOLLARIN KAPASİTESİNİN YÜZDE 80’İ 1 YOLCULU OTOMOBİLLERLE DOLU”

‘Şu anda kısa vadede yolların kapasitesinin yüzde 80’i 1 yolculu otomobillerle dolu’ diyen Ilıcalı,  “1 yolculu otomobil trafiği çok fazla. Bir de bizim gerekli olan raylı sistemde son zamanlarda çok sayıda devreye konulmakla beraber onun çok daha arkasındayız. Şu anda 42 kilometre raylı sistemimiz var, 776 kilometreye ulaşmamız lazım. Dolayısıyla bunu hesapladığımızda yaklaşık 1 yılda 18 gün İstanbul’da trafikte geçiyor. Ortalama bir gündeki yol alma 50 dakika, iş günlerini de esas alsak böyle bir durum var” dedi.

‘776’ İÇİN HEPİMİZİN BİR LOBİ OLUŞTURMASI LAZIM

Kısa vadede Belediye’ye üniversite olarak destek verdiklerini dile getiren Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Ilıcalı,  “Bu otomobil trafiğinin gönüllülük esasına uygun olarak azaltılmasına yönelik modelleri ile yine trafik merkezi çözümleriyle, trafik sinyalizasyon, şeritleri gibi, bunları hızlandırıp bir çözüm elde etmek istiyoruz. Orta ve uzun vadede ise belediyenin hedefi olan 776 için hepimizin bir lobi oluşturması lazım. Bunun için de 36 yıllık bir uzman olarak ben yasal bir düzenlemeye ihtiyaç olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.

“3. KÖPRÜNÜN ORTASINDAN GEÇEN RAYLI SİSTEMİ ÇOK ÖNEMSİYORUM”

‘Zaten İstanbul’un 776 kilometre raylı sistemi gerçekleştiğinde her nokta yürüme mesafesinde metro ile bağlıyor’ diyen Ilıcalı,  “Kuzey’den, Güney’den, Doğu’dan. O oluştuğu zaman zaten metrobüse alternatif olacak raylı sistem oluşmuş oluyor. Hemen birebir altından değil. 3 köprünün ortasından geçen raylı sistemi çok önemsiyorum. Burada hem ulusal hem uluslararası hem de kent için trafik için büyük katkı sağlayacak. Onun haricinde 2. köprüdeki ağır trafiği 3’e kaydırıp 1. ve 2. köprüdeki trafiğin tamamen kent içine kullanılması yönünde avantaj sağlayacak” şeklinde konuştu.

“ARAÇ PAYLAŞIMI İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR VAR”

Tek yolculu araçların sebep olduğu problemlerin önemini vurgulayan Ilıcalı, “Birinci adım da tekrar ediyorum, tek yolculu araçlar. Ben yasaklayalım demiyorum ama bunu gönüllülük esası ile birtakım düzenlemelerle, güven içinde paylaşabileceği bir azaltma içine geçilmesi ve İBB’nin bir an önce hedefine ulaşması lazım. Aksi takdirde bu her gün haber oluyor. Geçen Cuma günü anormal bir trafik vardır. Benim söylediğim rakamlar normal trafikte, yağmur yağdığı zaman ve hava şartları bozulduğu zaman katlıyor bunlar. Sürenizi en az 2 ile çarpacaksınız. Araç paylaşımı ile ilgili çalışmalar olduğunu da söylemeliyim.  Vatandaş mobil uygulamaları da hiç kullanmıyor. İBB Cep var, o saat ayarlamada çok işe yarıyor. O açıdan kullanmak lazım” dedi.
 
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.





Yorumlar