Meditasyon nedir? Evde meditasyon nasıl yapılır?

Tüm sıkıntılardan arınmak ve rahatlamak için meditasyon yapan insanlar ile sık sık karşılaşırız. Ajanshaber de sizler için Meditasyon nedir ve evde nasıl yapılır soruları hakkındaki tüm detayları haberinde ele aldı.

Meditasyon nedir? Evde meditasyon nasıl yapılır?

Aslında tüm hastalıklarımızın alt yapısında sinir, üzüntü, stres ve korku gibi psikolojik durumlar vardır. Tüm bunlar bizi mutluluktan uzaklaştırarak ümitsizliğe sevk eder. Fakat bundan kurtulmanın yolu da oldukça kolaydır. Kendinizi dinlemeye ve iyileştirmeye çalışmanızın en etkili yolu olan meditasyon size yardımcı olacaktır. Peki meditasyon nedir? Herhangi bir zahmete girişmeden kolaylıkla yapabileceğiniz meditasyon ile kendinizi dinlendirerek iyileştirmeniz oldukça kolaydır. Bunun için bilmeniz gereken tek şey "Evde meditasyon nasıl yapılır?" sorusunun cevabıdır. Ajanshaber de sizin için bu soruyu cevapladı.

MEDİTASYON NEDİR?

Meditasyon, bir araçtır. Stresle başa çıkmamıza, beden sağlığımızı güçlendirmemize, kronik ağrılarımızı geçirmemize, daha iyi uyumamıza, daha mutlu hissetmemize, daha huzurlu olmamıza ve anda olmamıza yardımcı olan muhteşem bir araçtır. Daha derin bir düzlemde meditasyon, bilinmeyene açılan bir kapıdır. Kim olduğumuz gizemini aralamamıza yardımcı olur.

MEDİTASYON NASIL YAPILIR?

Meditasyon yapmak için tek yapmanız gereken derin bir nefes vermek ve zihninizi şuana getirmektir. Özel bir alanda kendinizi rutin hale getirmek isterseniz örneğin; kendinize evinizde özel bir köşe belirleyerek rahat oturabileceğiniz bir yere geçebilirsiniz. Meditasyon pozisyonuna geçtiğiniz zaman hem genişleyebileceğiniz ve rahatlayabileceğiniz hem de uykunuzun gelmeyeceği bir oturuş pozisyonu olur.

Meditasyona başlamak için gözlerinizi kapatabilirsiniz. Ancak bu sizi iyi hissettirmezse, gözlerinizi hafifçe aralayıp önünüze tek bir noktaya bakıp zihninizi ve nefeslerinizi getirmeye başlayabilirsiniz.

Meditasyona ilk başlandığında dikkat çok fazla dağılabilir. Gündelik hayatta sizi meşgul eden sorunlar bu egzersize başlandığınızda da sizin peşini bırakmayabilir. Dikkatinizi odaklayarak meditasyon pratiğini sürdürebilirsiniz. Dikkatinin ve düşüncelerinin peşinden takılıp gittiğini fark ettiğinizde derin bir nefes alıp vererek şu ana geri dönebilirsiniz.

Düzenli olarak günlük hayatta uygulanmaya başlarsa etkileri hissedilir. 1-30 dakika arası veya daha fazla istediğiniz kadar yapabilirsiniz.

EVDE MEDİTASYON NASIL YAPILIR?

İşte evde meditasyon yapmaya başlamak için bilmeniz gerekenler:

  1. Duruş: İster sandalyede oturalım isterse yerde bağdaş kurmuş olalım, başımızın ve omuriliğimizin dik durduğundan emin olalım. Eğer çökersek zihnimiz de kayıp gider. Bedenimiz dengedeyse zihnimiz de dengede olacaktır. Dik durabilmek için başımızın gökyüzüne değdiğini hayal edelim.
  2. Gözler: Gözlerimizi açık tutmaya çalışalım. Açık gözler, anda daha çok olmamızı sağlar. Gözlerimizi hafifçe indirelim ve belli bir noktaya bakalım. Gözlerimizi kapattığımızda, düşüncelere ve hayallere daha çok kapılırız. Yine de bize en rahat geleni yapmamız daha önemlidir. Bazıları gözlerini kapattığında çok daha verimli olurlar. Neyin bize iyi geldiğini deneyip görmek gerekir.
  3. Odak: Sıradan bilinç durumunda mevcut anda çok az oluruz. Örneğin özellikle zihnimiz düşüncelerle doluyken arabayı otomatik pilotta kullanırız. Birden varacağımız yere geliriz ve yol boyunca olup bitenleri hatırlamayız.
  4. O yüzden meditasyon, hayatımıza gözlerimizi açmanın en muhteşem yoludur. Öbür türlü tecrübelerimizin çoğunu gözden kaçırırız, çünkü zihnimizde sürekli başka bir yerlerdeyizdir. Neye odaklandığımıza bir bakalım. Sıradan hayatta odaklanmayla konsantrasyonu aynı şey gibi görmeye eğilimliyizdir. Konsantrasyon, yoğun bir ışık huzmesi gibidir. Ama meditasyonda o çeşit bir zihin, çok keskin ve huzursuz olduğundan faydalı olmaz. Meditasyonda odaklanmak, farkındalık merkezine koyduğumuz şeye yumuşak bir şekilde dikkati vermek demektir. Çoğunlukla odak olarak nefesi kullanmak tavsiye edilir. Nefes, “içi” ve “dışı” birleştiren doğal bir kapı gibidir.  Zen üstadı Toni Packer’ın dediği gibi: “Dikkat bir yerden gelmez. Sebebi yoktur. Kimseye ait değildir.”
  5. Nefes: Nesefe dikkati vermek, kendimizi şu anda sabitlemenin en iyi yoludur. Nefes alış verişimize dikkat edelim. Nefesimizi kontrol etmeyelim, gerek yok, doğal akışına bırakalım.
  6. Nefes saymak: Eğer meditasyona girmekte zorluk yaşıyorsak, en eski yollardan biri olan nefes saymaya çalışabiliriz. Her nefeste içimizden sayalım. Ne zaman düşüncelerin bizi sardığını fark edersek o zaman başa dönelim. Bu şekilde her “bir” dediğimizde şimdiki ana gelmiş oluruz.
  7. Düşünceler: Düşüncelerin zihnimizi sardığını fark ettiğimizde dikkatimizi nefesimize çevirerek düşüncelerin yavaşça geçip gitmelerine izin verelim. Düşünceleri durdurmaya çalışmayalım, böyle yapmak sinirimizi bozabilir. Kapımızda istemediğimiz misafirlerimiz olduğunu düşünelim, varlıklarını kabul edelim ve kibarca onlardan gitmelerini isteyelim. Sonra ise dikkatimizin yumuşak ışığı nefesimizi aydınlatsın.
  8. Duygular: Güçlü duygularla boğuşurken meditasyon yapmak çok zordur. Çünkü bazı duygular zihnin kurduğu hikayeleri beslemeye eğilim gösterir. Özellikle öfke, utanç ve korku zihinlerimizde sürekli tekrarlayan hikayeler yaratır. Öfke ve utanç, bizi sürekli geçmişe, geçmişteki olaylara baktırır. Korku ise geleceğe dair bizi endişelendirir. Meditasyonda güçlü duygularla başa çıkmanın bir yolu da duyguya eşlik eden fiziksel hislere yoğunlaşmaktır. Mesela, göğüs çevresinde sıkı bir korku bandı veya karında kızgın bir öfke çemberi olabilir. Hikaye yazmayı bırakalım ve bedenimize yeniden yoğunlaşalım. Bu şekilde duygularımızı yüceltmiş ama hikayelere yüz vermemiş oluruz.
  9. Sessizlik: Sessizlik, şifadır. Etrafta bir dolu “meditasyon müziği” bulunur, ama hiçbiri basit bir sessizliğin yerine geçemez. Sessizce oturduğumuzda zihnimizin aslında neler yaptığını deneyimleriz. Sessizce oturarak sakinlik ve dinginlik gelir. Zamanla dış ve iç sessizlik buluşur ve anın içinde dinlendiğimizi görürüz.
  10. Uzunluk: Başta sadece 10 dakika ile başlayalım ve eğer çok kısa oturduğumuzu hissettiysek biraz daha uzun oturalım. Daha uzun meditasyon yapmak için hazır değilsek, kendimizi zorlamayalım. Zaman içinde meditasyon süremizi 25 dakikaya çıkarabiliriz.
  11. Ortam: Oturacak özel bir ortam yaratmak da güzeldir. Meditasyon için oturduğumuz yere bir heykel, mumlar ve bizim için anlamlı olan eşyalar da koyabiliriz. Yürürken topladığımız bize hitap eden taşları, deniz kabuklarını ve çiçekleri de oraya koyabiliriz.
  12. Zevk: Her şeyden önemlisi meditasyondan keyif almaktır. Ufak bir gülümsemeyle oturmak hoşumuza gidebilir. Kendimize karşı sevecen olalım. Her gün birazcık daha uzun oturmaya çalışalım. Meditasyon alışkanlığı kazanalım.

Yorumlar

Çok Okunanlar Haberler