"Uçakların düşürülmesi söz konusu değil"
Malatya 7. Ana Jet Üssü’nde 2 uçağın düşmesi büyük tartışmalara neden oldu. 2 jetimiz başka bir ülkenin müdahalesiyle düşürüldüğü iddiasını, Türk Hava Kuvvetlerinin farklı üslerinde görev yapmış USAF’ın F-16 savaş uçakları projesinde eğitim almış uzman isimlerden Prof. Dr. Mesut Hakkı Caşın’a sorduk
Malatya’da enkaz halinde bulunan uçakların henüz nasıl düştüğü bilgisine ulaşılamadı. Peki bu kazanın sebebi ne? Bir ihmal mi, yoksa uçakların düşmesinde dış etkenler mi etkili oldu?
Türk Hava Kuvvetlerinin farklı üslerinde görev yapmış, USAF’ın F-16 savaş uçakları projesinde eğitim almış uzman isimlerden Özyeğin Üniversitesi öğretim görevlisi Prof. Dr. Mesut Hakkı Caşın,“Uçakların gövde yorgunluğu söz konusu değildir. Ayrıca uçaklar 50 saatte bir bakıma girmektedir. Uçaklar bu rutin bakımdan sonra Eskişehir Uçak Fabrikası’nda periyodik bakıma girer. Her uçuştan sonra pilot, uçakta herhangi bir problem olup olmadığını rapor eder” diye konuştu.
“DÜNYA ENVANTERİNDE KULLANILAN UÇAKLAR”
Özyeğin Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Mesut Hakkı Caşın, F4 uçaklarının halen dünya envanterinde kullanılan uçaklar olduğunu söyledi. F4 uçaklarının modern savaş uçakları olduğunu ve uçakların modernize edildiğini öne süren Prof. Dr. Caşın, “Uçakların gövde yorgunluğu da söz konusu değildir. Ayrıca uçaklar 50 saatte bir bakıma girmektedir. Uçaklar rutin bakımdan sonra Eskişehir Uçak Fabrikası’nda periyodik bakıma girer. Her uçuştan sonra pilot, uçakta herhangi bir problem olup olmadığını rapor eder. Bu rapor üzerine Uçak Bakım Komutanlığı eğer uçak ile ilgili bir problem tespit edilirse, uçağın uçuşunu iptal edip bakıma alır” diye konuştu.
“HER UÇUŞ RAPOR EDİLİR”
Prof. Caşın, pilotların her uçuştan sonra uçaklar ile ilgili herhangi bir problem olması durumunda bunu rapor ettiğini belirtti. “Rapor üzerine Uçak Bakım Komutanlığı eğer uçak ile ilgili bir problem tespit edilirse, uçağın uçuşunu iptal edip bakıma alır” diyen Caşın, “Uçağın gövdesi her periyodik bakım esnasında özel laboratuvara götürülerek röntgeni çekilir. Uçağın tekerleklerinden kuyruğuna kadar arıza tespiti yapılır. Gövdede ya da motorda en ufak bir çatlak tespit edilirse uçak uçuştan kesilir. Uçaklar fabrikaya götürülerek arızası hemen giderilir. Uçağın en önemli kısmı motor kısmıdır. Motorlar da en önemli bölümü yanma odalarıdır. Motorun yanma odaları da 50 saatte bir bakıma girerler” açıklamasını yaptı.
“UÇAKLAR NATO STANDARTLARININ ÜSTÜNDE”
Prof. Caşın, F4 uçaklarının 35 sene içerisinde 12 kaza yaptığını hatırlatarak “Türkiye F4 uçaklarını son derece başarılı kullanmıştır. Ayrıca Türkiye’nin F4 uçakları NATO standartlarının üzerindedir” diye konuştu.
“UÇAKLARIN DÜŞÜRÜLMESİ SÖZ KONUSU DEĞİL”
İran’ın veya başka bir ülkenin uçakları düşürmesi söz konusu olmadığını öne süren Caşın, “Şuan uçakların neden düştüğü net bir şekilde tespit edilmedi. Fakat uçakların kaza nedeniyle düştüğünü düşünüyorum” dedi.
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.
Türk Hava Kuvvetlerinin farklı üslerinde görev yapmış, USAF’ın F-16 savaş uçakları projesinde eğitim almış uzman isimlerden Özyeğin Üniversitesi öğretim görevlisi Prof. Dr. Mesut Hakkı Caşın,“Uçakların gövde yorgunluğu söz konusu değildir. Ayrıca uçaklar 50 saatte bir bakıma girmektedir. Uçaklar bu rutin bakımdan sonra Eskişehir Uçak Fabrikası’nda periyodik bakıma girer. Her uçuştan sonra pilot, uçakta herhangi bir problem olup olmadığını rapor eder” diye konuştu.
“DÜNYA ENVANTERİNDE KULLANILAN UÇAKLAR”
Özyeğin Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Mesut Hakkı Caşın, F4 uçaklarının halen dünya envanterinde kullanılan uçaklar olduğunu söyledi. F4 uçaklarının modern savaş uçakları olduğunu ve uçakların modernize edildiğini öne süren Prof. Dr. Caşın, “Uçakların gövde yorgunluğu da söz konusu değildir. Ayrıca uçaklar 50 saatte bir bakıma girmektedir. Uçaklar rutin bakımdan sonra Eskişehir Uçak Fabrikası’nda periyodik bakıma girer. Her uçuştan sonra pilot, uçakta herhangi bir problem olup olmadığını rapor eder. Bu rapor üzerine Uçak Bakım Komutanlığı eğer uçak ile ilgili bir problem tespit edilirse, uçağın uçuşunu iptal edip bakıma alır” diye konuştu.
“HER UÇUŞ RAPOR EDİLİR”
Prof. Caşın, pilotların her uçuştan sonra uçaklar ile ilgili herhangi bir problem olması durumunda bunu rapor ettiğini belirtti. “Rapor üzerine Uçak Bakım Komutanlığı eğer uçak ile ilgili bir problem tespit edilirse, uçağın uçuşunu iptal edip bakıma alır” diyen Caşın, “Uçağın gövdesi her periyodik bakım esnasında özel laboratuvara götürülerek röntgeni çekilir. Uçağın tekerleklerinden kuyruğuna kadar arıza tespiti yapılır. Gövdede ya da motorda en ufak bir çatlak tespit edilirse uçak uçuştan kesilir. Uçaklar fabrikaya götürülerek arızası hemen giderilir. Uçağın en önemli kısmı motor kısmıdır. Motorlar da en önemli bölümü yanma odalarıdır. Motorun yanma odaları da 50 saatte bir bakıma girerler” açıklamasını yaptı.
“UÇAKLAR NATO STANDARTLARININ ÜSTÜNDE”
Prof. Caşın, F4 uçaklarının 35 sene içerisinde 12 kaza yaptığını hatırlatarak “Türkiye F4 uçaklarını son derece başarılı kullanmıştır. Ayrıca Türkiye’nin F4 uçakları NATO standartlarının üzerindedir” diye konuştu.
“UÇAKLARIN DÜŞÜRÜLMESİ SÖZ KONUSU DEĞİL”
İran’ın veya başka bir ülkenin uçakları düşürmesi söz konusu olmadığını öne süren Caşın, “Şuan uçakların neden düştüğü net bir şekilde tespit edilmedi. Fakat uçakların kaza nedeniyle düştüğünü düşünüyorum” dedi.
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.