Renault Nissan 200 bin elektrikli sattı

Renault-Nissan'ın ürettiği elektrik motorlu otomobiller, şimdiye kadar 4 milyar kilometre yol kat etti ve yüzde 58'lik global pay ile sıfır emisyonlu araçlar pazarına hakim.

Renault ve Nissan’ın ürettiği elektrik motorlu otomobiller şimdiye kadar sıfır salımla 4 milyar kilometre yol kat etti. Bu, dünyanın etrafının 100 bin kez dönülmesi anlamına geliyor. Renault-Nissan elektrik motorlu otomobilleri toplam 200 milyon litre yakıt tasarrufu sağladı; söz konusu tasarruf miktarı ile 80 adet olimpik yüzme havuzunun doldurulmasımümkün. İttifak’a ait elektrik motorlu otomobiller aynı zamanda sürüş esnasında etrafa 450 milyon kg CO2 yayılmasını engelledi.

İttifak, 200 bin’inci elektrik motorlu otomobilinin satışını, dünyanın ilk seri üretim elektrikli aracı olan Nissan LEAF’in lansmanından dört yıl sonra gerçekleştirdi. Nissan LEAF en çok satılan elektrik motorlu otomobil ünvanını koruyor.
Ocak ayından bu yılın Kasım ayının ilk haftasına kadar İttifak tarafından 66 bin 500 araç satışı kaydedildi. Bu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 artışı ifade ediyor. Dünya çapında her 3 elektrik motorlu araçtan yaklaşık 2’si İttifak tarafından satılıyor. Buna Renault’nun Twizy’si ve Nissan’nın hem Avrupa ’da hem de Japonya’da satışta olan hafif ticari modeli e-NV200 de dahil.

"KULLANICIDAN GELEN TALEPLE SATIŞLARI ARTIYOR"

Renault-Nissan İttifakı Başkanı & CEO’su Carlos Ghosn “Renault ve Nissan’ın ürettiği elektrik motorlu otomobiller sıfır emisyon pazarında lider durumda. Ve en önemlisi dünyanın dört bir yanındaki müşterilerde en üst düzeyde memnuniyet sağlıyor” diye konuştu. Ghosn şöyle devam etti: “Kullanıcılardan gelen olumlu tepkiler ve yenilenebilir enerji ile çalışan otomobillere olan talep dolayısıyla elektrik motorlu araç satışlarının sürekli artması bir sürpriz değil. Özellikle de şarj alt yapısının yaygın olduğu bölgelerde.”

Renault-Nissan İttifakı, 200 bin elektrik motorlu otomobil sahibinin en çok memnun oldukları konuları ortaya çıkarmak üzere üç kıtadan EA sahiplerinin yer aldığı bir dizi video hazırlıyor. “I Made the Switch” başlıklı bu videolar insanların niçin elektrik motorlu otomobil satın aldıklarını ve sıfır emisyonun hayatlarını nasıl değiştirdiğini gözler önüne seriyor.

ABD VE JAPONYA'DA LİDER

İttifak’ın en büyük elektrik motorlu otomobil pazarı durumundaki ABD’de şu anda faaliyette bulunan 750’den fazla hızlı şarj noktasımevcut. Nissan, söz konusu rakamı 2015 ortalarında bin 100’e yükseltmek için bayilerle ve şarj ortaklarıyla çalışmalar yürütüyor. Hızlı şarj noktalarında LEAF’in 30 dakikada yüzde 80 kapasiteyle şarj edilmesi mümkün.
Nissan bu yıl aynı zamanda “No Charge to Charge” programını başlattı. Programa göre yeni Nissan LEAF satın alanlar veya kiralayanlar iki yıl boyunca belirli şarj istasyonlarına ücretsiz erişebiliyor. “No Charge to Charge” programı, 12 ABD pazarında faaliyette ve Nissan 2015 ortalarında ilave pazarlarla genişlemeyi hedefliyor.
İttifakın ikinci en büyük elektrik motorlu otomobil pazarı durumundaki Japonya’da ise faaliyette olan 2 bin 900’dan fazla hızlı şarj noktası Diğer taraftan Boulogne-Billancourt-Fransa merkezli Renault, Kangoo Z.E.’nin Ekim 2011’de pazara sunulmasından bu yana dünya çapında toplam 51 bin 500 adet elektrik motorlu otomobil satışı gerçekleştirdi. Kangoo Z.E., 2012’de Yılın Vanı ödülüne layık görüldü. Renault yakın zaman önce 5 bin’inci Kangoo Z.E.’yi Fransız ulusal posta işletmesi ve ülkenin en büyük kurumsal filosunun sahibi La Poste’a teslim etti. Buna ek olarak 5 bin adet daha ileriki yıllarda teslim ediliyor olacak.