'BDDK hiçbir tüketici görüşünü yansıtamıyor'

Vatandaşı korumaya yönelik geçtiğimiz yıl çıkartılan yönetmelikte vatandaşın cebi düşünüldü ancak kazanan yine bankalar oldu. Bankaların hizmet gelirinde 3 ayda yüzde 204'lük artış gerçekleşti. Bu durumun en büyük sorumlusu olarak da BDDK gösteriliyor.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) geçtiğimiz yıl Ekim ayında yürürlüğe giren ve bankaların aldığı haksız ücretlerden ötürü dert yakınan milyonlarca insanın derdine çare olacağı düşünülen yönetmeliğinin üzerinden 6 ay geçmesinin ardından gelen ilk veriler işin sadece bir sembol niteliği taşıdığı ortay çıktı. Nitekim son 3 ay içinde bankaların hizmet gelirine ilişkin verilere bakıldığında yüzde 204’lük bir artış gözlendi.

Bu durumu değerlendiren Sosyal Güvenlik Uzmanı Oğuz Aslım, BDDK’nın tüketicinin mağduriyetlerini öne çıkaracak temsiliyeti sağlayamadığını öne sürdü ve “Bankalara mağdur olan kişilerin bireysel başvurusunun az olması nedeniyle bankalarda haksız talep ettiği ücretleri arttırıyor” dedi.

Sosyal Güvenlik Uzmanı Oğuz Aslım, Bankaların haksız ücret taleplerini BDDK kapsamında AjansHaber’e yorumladı:

“ATM’LERDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BANKA İŞLEMLERİ İÇİN BİLE ÜCRET ALINIYOR”

Bankacılıkta almış olunan ücretlerin bireysel başvurular aracılığıyla tüketiciler tarafından gerçekleştirilen ödemeler kişilerin mahkemeye yaptığı bireysel başvuru ile önüne geçmeye çalışılıyor. Ancak netice alınamıyor. Her caddede sıralı bankalar var. Öncelikle bankaların ne amaçla kurulduğuna bakılmalıdır. Banka, hizmet sektörüne para satar. Banka sunmuş olduğu hizmetler için kişilerden para talep ediyor. Maalesef bunu devletin kendi bankaları da yapıyor. Çünkü devlet bankaları sistemin dışına çıktığında zarar ediyor. 5 ay önce para yatırdığınız zaman devlet bankaları işlem ücreti almıyordu. Şimdi ise ATM’den gerçekleştirilen banka işlemlerinde bile ücret alınıyor.

“BDDK’NIN DOLDURMAYA GÜCÜ YETMEDİĞİ BOŞLUKLAR SÖZ KONUSU”

BDDK’nın almış olduğu kararların kanunlaşmaması tüketiciyi zor duruma sokuyor. BDDK’nın belli aşamalarda doldurmaya gücü yetmediği boşluklar söz konusu. Maalesef kişilerin bireysel başvuruları bankaları bağlamıyor. Çünkü 100 binlerce kişi bankalardan sadece bir gün içerisinde hizmet alıyor. Bu nedenle bankalara başvuran kişi sayısı binde birdir. Bunun akabinde bankalar bu durumu lehine kullanarak ödenen meblağları toplayıp tüketiciye yüzde birini geri verme yöntemini uyguluyor.

“BANKACILIK SEKTÖRÜNÜN TÜKETİCİYE EZİYET ETMESİNDEKİ EN BÜYÜK SEBEP…”

Bankaların hizmet ücreti aldığı 60 kalemin 31'i tüketiciyi ilgilendirdiğini biliyoruz. Özellikle son çıkartılan yönetmelikle bu sayı 20’ye kadar indirilmiş durumda gözüküyor.  Ancak yürürlükte olan 20 kalem arasında vatandaşın dert yakındığı hesap işletim ücreti, havale ücreti, para çekme ücreti gibi kritik ücretlerin hepsinin durması söz konusu bile olmamıştır. Hatta bunun üzerine bankaların düzenlemeden önce 5,5 liradan uyguladıkları, ATM yoluyla farklı banka hesaplarına EFT ücretini 7,5 liraya çıkardığını görüyoruz. Bankacılık sektörünün bu aşamada tüketiciye eziyet etmesindeki en önemli sebep BDDK’nın kanuni boşlukları doldurma gücüne kavuşamaması ve bireysel başvuruların az olmasıdır.

“BDDK HİÇBİR TÜKETİCİ GÖRÜŞÜNÜ YANSITAMIYOR”

Kişilerin bankacılık sektöründe aldığı binlerce hizmet nedeniyle bireysel başvurularsa azınlıkta kalıyor. Bütün kabahatin kanun çıkartılırken netlik sağlanmaması ve bu işte ipin ucunun içerisinde hiçbir tüketiciyi yansıtan birimden bir kişinin olmadığı BDDK’ya verilmiş olması gösterilebilir. 

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.